#1 Trainingsbureau voor Nederlandse bureauwereld!

#1

Trainingsbureau voor Nederlandse bureauwereld!

Bamboo training

Kom tot de kern bij klanten

Een vraag stellen lijkt misschien eenvoudig, maar de juiste vragen stellen vereist inzicht en vaardigheden. Hoe kom je erachter wat de werkelijke vraag (de kern) van jouw klant of gesprekspartner is? Hoe ga je verder dan het eerste verzoek en ontdek je de echte behoefte die erachter schuilgaat? En dat op een manier die niet alleen effectief, maar ook prettig is voor beide partijen.

In dit traject leer je precies dat: je ontdekt hoe je door middel van actief luisteren en het stellen van verdiepende vragen tot de kern van een probleem kunt komen. Of je nu ervaren bent in communicatie of juist nog wat houvast zoekt, na deze training weet je hoe je de vraag achter de vraag kunt ontdekken en écht waardevolle oplossingen kunt bieden.

Trainer

Jody Koehler

Herkenbaar?

  • Je bent geneigd meteen in actie te schieten zodra een klant iets vraagt, zonder eerst goed door te vragen.
  • Je vindt het lastig om Ă©cht te begrijpen wat de klant nu precies wil of nodig heeft.
  • Je hebt moeite om door te vragen naar de kern en doet daardoor soms aannames die niet blijken te kloppen.
  • Je weet niet goed hoe je de juiste vragen kunt stellen om tot de essentie te komen.


Wat gaan we doen?

In ‘Kom tot de kern bij klanten’ werk je aan zowel je professionele als persoonlijke ontwikkeling. Je leert hoe je met behulp van beproefde communicatietechnieken beter kunt doorvragen en luisteren, zodat je de echte vraag of het werkelijke probleem kunt achterhalen. We gaan oefenen met scenario’s waarin het belangrijk is om geduldig en tactvol door te vragen, ook als het gesprek moeilijk wordt. Daarnaast leer je rekening te houden met de interactiestijl van jouw gesprekspartner, zodat jouw vragen optimaal worden ontvangen.

Kortom, we zorgen ervoor dat jouw gesprekken effectiever worden en dat je niet alleen oplossingen biedt, maar ook de juiste problemen oplost. Klaar om tot de kern te komen?


Wat leer je?

  • Hoe je door middel van actief luisteren en de juiste vragen stellen tot de kern van een probleem komt.
  • Hoe je de vraag achter de vraag ontdekt door beter te doorgronden wat de klant werkelijk bedoelt.
  • Hoe je rekening kunt houden met de interactiestijlen van jouw gesprekspartner voor effectievere communicatie.
  • Hoe je feiten van meningen kunt onderscheiden en daardoor beter begrijpt welke vragen gesteld moeten worden.
  • Hoe je je houding en gedrag kunt inzetten om een open gesprek te voeren en vertrouwen op te bouwen.
"Taal omschrijft iets, maar omschrijven is wat anders dan tot de kern geraken."
Ook in een halve dag?
Jazeker! Kom tot de kern bij klanten is ook in een ochtend of middag te leren. Voor € 1.950,00 en maximaal 8 deelnemers.

De 3 meest gestelde vragen

Hoe laat start en eindigt de training?

Een training van een hele dag start om 09.30 uur en eindigt uiterlijk om 17.00 uur. Trainingen van een dagdeel duren in de ochtend van 09.30 uur tot 13.00 uur of van 13.30 uur tot uiterlijk 17.00 uur. Fijn als je een kwartier eerder aanwezig kunt zijn, dan heb je nog alle tijd om een kop koffie of thee te pakken.

Er zijn een paar opties: bij jou op kantoor (scheelt ook weer kosten toch?), in de buurt van jouw kantoor of centraal in Nederland. Uiteraard bepalen we dit in overleg en is dit afhankelijk van de opzet.

Dat is een beetje afhankelijk van de training en afhankelijk van eigen voorkeuren, dus wij adviseren om voor de zekerheid beiden mee te nemen.

Offerte aanvragen?

Vul onderstaand formulier in om een offerte aan te vragen. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met je op.

Trainer

Jody Koehler

* exclusief locatiekosten